BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates

Tuesday, February 1, 2011

Bangkit dan Berjuang


Dengan berbaki 13 perlawanan Arsenal harus mengelakkan keputusan seri apatah lagi kalah jika bercita2 ingin merapatkan jurang (seterusnya menang) dengan pendahulu Man U. Berada cuma 5 mata di tangga kita tidak jauh ketinggalan sebenarnya dan kalau keseluruhan skuad bukan sahaja pemain dan jurulatih malah peminat juga sebenarnya mestilah sama-sama mendorong pasukan untuk mencapai kejuaraan, atau lebih tepat lagi trofi pertama sejak 5 musim yang lalu.

Dengan kecederaan Nasri, malam ini Wenger mungkin akan menurunkan Arshavin di bahagian sayap kiri. Bagaimana pula dengan Bendtner? bukankah dia juga dicanag2 kan Wenger boleh bermain di bahagian wide kiri   dan masuk ke tengah seperti yang pernah dilakukan  oleh lagenda Arsenal Titi Henry.

Dengan keadaan Fabianski yang mungkin terpaksa dibedah, Chesney nampaknya akan terus menerajui gawang Arsenal dengan dibantu Almunia. Selain Nasri dan Denilson yang cedera Arsene dijangka membawa masuk semula Song, Wilshere, Fabregas, JD, Walcott & Persie ke dalam skuad. Sekali lagi kudrat sang kepten, Fabregas dipertaruhkan untuk melancarkan serangan2 Arsenal ke kubu Everton.

Arsenal 2 - 1 Everton

0 comments: