BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates

Thursday, February 3, 2011

Bulletin Utama


Nampaknya midfielder kita Encik Samir telah menandatangani perjanjian baru selama 5 tahun dengan gaji 75k euro seminggu. Peristiwa ni (ceh) berlaku kononnya sebelum tarikh tutup perpindahan bulan Januari, so kiranya macam signing baru jugaklah sebab perjanjian tu bernilai kira2 19.5 juta euro. Wah...satu nilai yang agak besar bagi Arsenal, tetapi kita haruslah bertindak pantas kerana ada perkhabaran dari seberang yang mengaitkan Arsenal dengan Barca dan Real Madrid. Cis...lagi-lagi dua kelab ni yang mengganggu, takkan semua top player dorang nak kaut. Nasri seperti yang kita tahu beraksi cemerlang pada musim ini dengan menjaringkan 9 gol liga dalam 20 perlawanan, diharapkan dapat merangsang skuad Arsenal sekembalinya dari cuti sakit bergaji.

Tentang perkembangan match haritu lawan Everton, Moyes dan beberapa anak buahnya melempiaskan kekecewaan setelah tewas dengan melabel Fabregas tidak beradap kerana telah menghina pengadil ("adakah kamu telah dibayar?") perlawanan serta mencaci pemain Everton sebagai 'penipu'. Eleh...dah kalah tu diam2 sudah, bising buat apa? Contohi pengadil perlawanan tersebut, Lee Mason yang enggan mengusulkan tindakan Cesc kepada FA England. Kalau dia buat, keadaan menjadi lebih rumit kerana tindakannya membenarkan gol Saha sememangnya menjadi kejian terutamanya oleh peminat2 Arsenal.

Hai...baru famous sekejap tengok2 malang yang menimpa. Inilah yang berlaku terhadap Fabianski, nampaknya dia terpaksa mengakhiri tugasnya pada musim ini kerana dia akan dibedah kerana kecederaan bahu. Nampak gayanya kalau Fabianski belum sembuh musim depan terpaksalah Almunia stay jadi 2nd keeper kecualilah Arsene terdetik hati untuk beli keeper baru atau gunakan khidmat Vito Mannone. James Shea?...tak tercapai akal ku. Siapakah dalang @ culprit disebalik kecederaan Fabianski ini? tak lain dan tak bukan 1st choice keeper Arsenal sekarang Chesney. Tapi ini bukan disengajakan sebab terjadi masa warm up lawan Man Citeh haritu. Tak apalah...benda dah terjadikan, nak bergaduh pun tak rasional sebab team ni bukan Man Citeh....ha.

Koscielny ketika ditemu bual cakap perebutan juara liga hanya antara Arsenal dan Man U. Benarkah? kita sendiri pun tak pasti tak keyakinan sebegini yang patut ada pemain2 Arsenal. Pujian harus diberikan kepada Kos kerana musim ini hanya merupakan musim keduanya bermain pada liga tertinggi setelah mengharungi musim pertama di League1 bersama Lorient namun memiliki semangat dan keazaman yang tinggi untuk menang. Baru cek laman League1 tadi, coach France telah menamakan Laurent untuk pertama kalinya ke dalam senarai 23 pemain untuk perlawanan menentang Brazil minggu hadapan...tahniah nampaknya bertambah ramai pemain Arsenal dalam skuad France.

0 comments: