BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates

Tuesday, February 1, 2011

Gunners vs Terriers....

Mari kita mulakan dengan perlawanan yang baru berlangsung sabtu lepas







Gol yang berpunca daripada rembatan Bendtner lalu tertampan ke gawang sendiri oleh Kepten Huddersfield, kecederaan Nasri, gol penyamaan daripada Alan Lee, kad merah Squillaci dan akhir sekali gol penalti daripada El Capitan Fabregas. Itu merupakan antara suka duka yang berlaku sabtu lalu dimana Arsenal yang pada atas kertasnya akan mudah menguasai lawan yang berada pada liga yang lebih rendah, namun hakikatnya tidak. Dengan membariskan pemain2 yang baru pulih daripada kecederaan seperti Almunia, Diaby dan Squillaci serta mereka yang FORMnya tak berapa nak ON kebelakangan ni macam Denilson, Arshavin dan juga Eboue. Arsenal mula melancarkan serangan pada minit2 awal permainan dan Arshavin mempunyai peluang untuk menjaringkan gol serta memberi kepada rakan2 tetapi final decision menghampakannya (teragak2). Separuh masa pertama tamat dengan own goal daripada Peter Clarke yang mana pengadil memberi kelebihan kepada Chamakh yang mengawal bola mengunakan ketiak (hahaha) sebelum melorongkannya kepada Bendi. Bak kata Cesc:
 I always expect to play, in football I am always ready to play. [Huddersfield] made it difficult, the first half was a bit boring from a football point of view.




Pada babak kedua Arsenal memulakan permainan dengan Song menggantikan Chamakh apabila Squillaci mendapat kad merah. Permainan agak membosankan terutamanya apabila kelibat Denilson dan Diaby di bahagian tengah yang agak beku malah melakukan banyak passing2 yang berisiko. Cesc Fabregas dimasukkan  lalu permainan menjadi sedikit dynamic dan pada minit ke 86 kepten menjaringkan penalti apabila Bendtner dijatuhkan memberikan kemenangan 2-1 kepada Gunners.





0 comments: