BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates

Tuesday, February 1, 2011

Lucu dan Pelik?


Cerita mengenai perpindahan pemain Januari ini...hmm di kem Arsenal tak perlu diceritakan apa-apa sebenarnya melainkan 'completed signing' Ryo Miyaichi dan telah pun dipinjamkan ke kelab lama V.Persie, Fayernood. Selain daripada itu kebanyakannya adalah mengenai loan pemain2 Arsenal ke serata kelab di England dan Wales. Mengenai "next Theo Walcott", oxalade chamberlain....no comment.

Apa yang sebenarnya lucu dan pelik tu? lucunya adalah peminat2Arsenal sentiasa mengharapkan signing daripada wenger yang sememangnya kita tau Mr Accountant, hanya membeli pemain apabila perlu (dan murah) dan hampir tak kisah dengan perpindahan mega yang berlaku di sekitarnya. Bintang muda Arsenal, Jack Wilshere juga seakan memperlekehkan tarikh tutup perpindahan dengan menulis di Twitternya:

BREAKING TRANSFER NEWS: I have just moved from the sofa to my bed!!' 
 
Haha...tak cukup dengan tu, sekalian alam mesti dah tau dengan pemergiannya 'El Nino' Torres ke Chelsea dengan yuran perpindahan....err 48m euro? manakala Liverpool pula membeli Andy Caroll (35m euro) & Luiz Suarez (22.8m euro). Ini bukan lagi pelik tapi gila, pembelian Tevez & David Villa lagi rendah dari 30m euro inikan pula Caroll yang baru 1st season main di Premier League cukup membuatkan beberapa star di England pening2 lalat. Rio Ferdinand:

'Carrol has huge potential no doubt,is 35m still not a hefty sum of money in this recession we r meant to be in!?He will be top player #fact'

Dan Kepten Cesc:

‘#transferdeadlineday going crazy today in england.... I never expected what‘s happening'
***Jersi Torres dibakar peminat Liverpool, teringat pula dulu fan2 Arsenal bakar jersi Adebayor hahaha....***


Perlawanan pagi nanti: Arsenal vs Everton di Stadium Emirates (3.40am Astro SuperSport 3)

0 comments: