BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates

Thursday, February 17, 2011

Epic Win

van persie scores against barcelona

Persembahan yang hebat daripada Arsenal. Kredit kepada semua pemain yang bermain baik terutama pada separuh masa kedua untuk menewaskan Barcelona 2-1. Ketika di babak pertama, kelebihan lebih memihak kepada pasukan dari Sepanyol itu yang sememangnya banyak peluang untuk menjaringkan gol jika bukan disebabkan kecemerlangan penjaga gol muda Arsenal, Sczesny dan juga nasib yang kurang menyebelahi pemenang Ballon d'Or  2010 Messi dan rakan-rakan di hadapan. Jadi, hanya gol daripada David Villa yang menjadi pemisah manakala Arsenal hanya bertahan dan sesekali melakukan serangan balas dan yang paling diingati ialah counter attack yang dimulakan Walcott dari bahagian tengah ,melorongkan bola kepada Fabregas sebelum El Capitan melakukan hantaran silang kepada Van Persie tetapi berjaya ditanduk oleh Abidal.

Separuh masa kedua Arsenal bermula garang dan bagai mendapat rentak dan semangat baru, mereka mula melakukan asakan demi asakan. Arsene Wenger melakukan dua pertukaran yang dianggap berisiko tetapi nyata berbaloi apabila mengeluarkan Song yang ketika itu telah mendapat kad kuning pertama, dan speedy Walcott dengan Arshavin dan Bendtner. Gol pertama Arsenal hadir pada minit ke 78 oleh Van Persie dan detik kemenangan  ditentukan oleh gol Arshavin melaui counter attack yang juga melibatkan Wilshere, Fabregas dan Nasri.

Jadi berbekalkan kelebihan satu gol Arsenal akan ke Nou Camp dalam masa tiga minggu untuk menamatkan pusingan ni dan menentukan siapa yang lebih layak untuk ke pusingan seterusnya.

0 comments: