BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates

Thursday, February 10, 2011

Update [10 Feb. 2011]


Sekitar perlawanan antarabangsa yang melibatkan pemain2 Arsenal. Dimulakan dengan Jack Wilshere dan Walcott yang memulakan match menentang rakan sepasukan mereka dari Denmark, Bendtner di Copenhagen. England menang 1 - 2. Biarpun hanya beraksi selama 45 minit tetapi tahap permainan Wilshere boleh dikatakan membanggakan malah dipuji oleh coach Fabio Capello, namun masih banyak yang boleh diperbaiki terutama dari aspek defensive sebab Wilshere dikenali sebagai midfielder yang suka menyerang ke hadapan. Denmark nampaknya lebih menguasai perlawanan pada separuh masa pertama menerusi wonder kid mereka, Christian Eriksen tapi England mengambil alih perlawanan pada separuh masa kedua.

Jersi Wilshere yang ditandatangani pemain2 England selepas tamat perlawanan


Ok, ini mungin berita yang melegakan bila mendengar mungkin Johan Djourou dapat kembali menentang Wolves pada perlawanan seterusnya. Pada saat2 ini Arsenal memerlukan seorang defence yang betul2 dapat bermain cemerlang dan Johan nampaknya dapat memikul tanggungjawab itu. Mari kita lihat statistik ini:


  • Arsenal have conceded a goal every 251 minutes of Premier League football with Johan Djourou in the side this season. Without him, they have conceded a goal every 54 minutes.
  • Johan Djourou is unbeaten in his last 26 Premier League games, the longest current run in the division. Invincible.
Nampak penting sumbangan Johan dalam match-match yang akan datang.

***Skuad Harimau Malaya bimbingan K. Rajagobal juga menang international friendly menentang Hong Kong. Tahniah dan teruskan usaha***

0 comments: