BLOGGER TEMPLATES AND Blogger Templates

Tuesday, February 1, 2011

Kemenangan vs Kecederaan



Nampaknya dengan mental yang kuat para pemain Arsenal berjaya menumbangkan Everton di laman sendiri pagi tadi. Biarpun  dikejutkan  oleh gol Saha pada minit ke-24 (pada pandangan aku, dia berada pada posisi offside) tapi mereka tetap menyerang. Gol2 Arsenal dijaringkan apabila 'The Little Russian' yang menggantikan Rosicky merembat cantik melepasi Howard pada minit ke 70 serta tandukan padu Koscielny sekali lagi merobek gawang Everton lima minit berselang.

Secara keseluruhannya para pemain beraksi dengan 'okey la', agak slow di permulaan dengan para pemain Everton pada sayap kiri seperti Fellaini, Distin dan Baines berjaya menyekat pergerakan sayap kanan Arsenal terutama daripada Walcott dan Fabregas juga sebenarnya. Bagaimanapun the gunners tetap dapat push forwad dengan Wilshere turut serta mara ke hadapan.



Kecederaan lagi?....kali ini Song dan Walcott pulak yang menyertai Nasri. Inilah yang kita risaukan sebenarnya, Nasri perlukan 21 hari sebelum boleh beraksi manakala kecederaan buku lali Walcott akan dianalisa pada pagi Rabu (hari ni). Bagaimana pula dengan Song? harap2 kecederaannya tidak lama dengan jadual yang padat di bulan Februari ni. Bolehkan Denilson/ Diaby diharapkan mengawal pergerakan pemain2 Barca nanti....

Selain itu, Mr Arsene juga memuji tahap mental pemain yang kuat selain mengatakan yang Arshavin masih seorang pemain yang hebat biarpun biarpun bermain dibawah par pada kebelakangan ini.


"In smaller games at Leeds, against Ipswich, against Huddersfield. We played our tenth game today in one month and every time we have shown, even when football-wise our level dropped a little bit, we have always shown fantastic attitude.
[Arshavin?] If you look at the assists in the Premier League, Arshavin is the best. He’s had a drop in form recently, but he’s a great player. And you could see straight away when he came on today that he can deliver something special. He’s coming back. I thought already on Sunday. He was better today; he was calmer and he got us a vital goal tonight, so overall I’m very pleased."


 ***Sebenarnya tak dapat tengok full match semalam, streaming sekat-sekat yang lucunya setiap kali gol tulah dia sekat...cis, kecewa betul***

0 comments: